#Keepthesecret

rets reiseplaner har for lengst tatt form, i august skal jeg til Island fr jeg drar derfra til London igjen. Det ble en ganske impulsiv tur til London forrige helg, dit p fredag og tilbake sndag.

Med unntak av to mellomlandinger med tilhrende flybytte s har jeg aldri fr vrt p Island. Jeg har flydd lavt over Island og ble fasinert av eventyrlandskapet under meg. Denne turen jeg ser veldig frem til, tenk f plaske rundt i den bl lagunen med en av mine gode reisevenner. Det blir leiebil, Gullfoss, Geysir og fotografering, hotell med balkong, vin og mat. I London skal jeg mte en kollega med sin datter Maiken og min egen Maiken. Disse to er p samme alder og venner.

Men denne helgen oppholdt jeg meg i London med altfor dyre flybilletter (sen bestilling pga se avgjrelse), men jeg fant meg et billig krypinn i Notting Hill hos Airbnb.com. Mitt lille pretty single room  var akkurat det som passet meg perfekt. Vertinnen Kia og hennes mann Paul var hyggelige og hjelpsomme, de bodde selv i huset men jeg s kun Paul to ganger etter at Kia hadde tatt meg i mot. Jeg var ikke s mye p rommet, det hadde jeg ikke tid til, kun for dusje og sove. Jeg delte bad med et par fra Irland som oppholdt seg p rommet over gangen min, men de s jeg ikke selv om jeg s at det var lys p rommet da jeg kom hjem etter midtnatt den frste kvelden.

Mitt faste reiseflge har n blitt 19 r og reiste p utenlandstur for frste gang p egenhnd onsdagen fr jeg dro til London. Jeg mtte henne og hennes engelske venninne Jess, og Jess sin lille gutt Charlie, fra Bradford fredags ettermiddag. Vi spiste p Pizza Express (veldig god pizza fra kjederesturant) fr jeg snappet med meg en litt for trang overdel fra Zara. Joda, jeg betalte for den uten prve frst, men den ble likevel kveldens antrekk.

Vi hadde nemlig billetter til Harry Potter and the Cursed Child. Og siden dette var en frvisning og selve teaterstykket ikke har hatt premiere enda, s kan jeg ikke fortelle noe om det. Men litt m jeg si, uten nevne noe om handlingen, og det er at stykket er helt fantastisk. Det gr over to dager (lykke til med f tak i billetter), det er magisk, skuespillerne er ytterst profesjonelle, det er morsomt, det er alt du forventer at Harry Potter skal vre og mye mer. Uansett hva billettene koster s er det verdt hvert et pund og du vil ikke angre et sekund p at du har tilbragt to kvelder p Palace Theatre. Men forelbig m jeg #KEEPTHESECTRET . Det satt folk fra hele verden i salen, jenta ved siden av oss var tysk, og en annen hadde sittet p et fly i 7 timer fra USA for f det med seg, og jeg trodde vi hadde reist langt.

Lrdag morgen ville jentene p Madam Tussaud's s jeg var barnevakt for Charlie mens de koste seg et par timer med kjendiser. Vi trillet tur i Regents Park, s p gjess og svaner, og ett og annet ekorn. S delte vi en banan og Charlie spiste p en brdsmule han fikk hos en fransk dame som ville at han skulle gi den til endene. Etterp tok vi tuben (t-banen) til Piccadilly Circus og spiste lunsj p Planet Hollywood. Vi glemte bruke rabatten vr fra OysterCard, men pytt. Jeg pekte dem veien til Hamley's fr jeg selv gikk til Victoria's Secret for kjpe noen nye truser. Det ble ikke mer shopping s jeg satte meg p en pub i steden og tok en l fr jeg dro hjem til rommet mitt. I Notting Hill kjpte jeg en liten bygave fr det var ny runde p teater - og pub og bar etterp.

Etter forestillingen sto vi utenfor en pub med et glass vin, vi hadde selskap av ei jente fra Slovakia, en gutt fra Australia og en annen fra Thailand. Det ble en utrolig morsom kveld, og det er lenge siden jeg har ledd s mye. Etter at Tyskland slo Italia p storskjerm inne p puben gikk vi videre med Australia for kjpe sigaretter og havnet p en homsebar med god stemning. G-A-Y. En drink der fr l p pub i SoHo, s delte vi en taxi hjemover, Maiken av p Bayswater og jeg videre til rommet mitt.

Det var en flott helg i London, snne tar jeg gjerne flere av selv om det var slitsomt komme hjem med det siste flyet p kvelden.

New Bond Street, shopping her krever tykk lommebok eller velvillig kredittkortselskap.

Hello. It's me.

Piccadilly Circus

Fra Harry Potter

Legendariske Palace Theatre. Her har Fred Astaire svingt seg i sin storhetstid.

#Harrypotter #keepthesecret #London #reise #wanderlust #Airbnb #flysas #NottingHill #Subway