Blogg

Reiseplaner for ett år!

Da er årets og neste års første reiser planlagt. Og for ett år det kommer til å bli! I noen måneder har folk sett rart på meg i det jeg presenterer min vinterferie for i år. Ja, jeg skal prøve å r...

Reiseplaner for 2015

Jeg har to større reiseplaner for 2015 til steder jeg ikke har vært før. Nå er det litt over 3 måneder til første tur og jeg kan nesten ikke vente. I juni blir det familiereise og drømmeferie til ...

Verdens mest fotograferte steder

Fant en utrolig artig sak på det o'store internettet - i alle fall for oss fotonerder: Et nettsted som viser verdens mest fotograferte steder. Ved å zoome inn på for eksempel Tromsø så vil du se hv...

Et lite opphold på Storefjell

I forbindelse med et kurs på jobb fikk jeg reise til Gol og Storefjell en liten uke i slutten av oktober. Det ble ingen store opplevelser eller sightseeing bortsett fra kurs, men tok noen #Instagra...

Reiseplaner anno 2013

Da begynner reiseplanene for 2013 å ta form. Starter med vinterferie om under 2 uker, da blir det roadtrip til hjem-kjære-hjem i Øst-Finnmark og Varanger. Skal ha med oss ei venninne og hennes søn...

Huskeliste til meg selv

http://mittnewyork.com/hotell.html http://vacationpackagesorlando.com/resorts/calypso-cay-suites.shtml

Instagram: @Losoa

Et utvalg instagrammer fra fjern og nær.

Instagram i verden

Fenomenet Instagram brer om seg i verden. Personlig synes jeg denne appen er morsom og det har gitt meg nye "venner" verden over. Instagram er en app du kan installere på iPhone eller androidtelef...

Riga - Latvia 2009

Sommerferien 2009 ble tilbragt i Riga, en av storbyene i Baltikum. Vi hadde noen fine dager, til tross for at latviere er like "hyggelige" som oss nordmenn. Vi bodde på det som i dag er Radiss...

Danskebåten juli 2007

I juli 2007 tok vi oss en svipptur til vakre København med "danskebåten". Vi forlater Oslo. Etter en ikke så altfor kulinarisk middag på båten spiste vi en lekker tiramisu. Solnedgang sett fra bø...

Vellykket tur til Oslo

Vi hadde et flott opphold i Oslo forrige helg. For en gangs skyld følte jeg at jeg var på en aldri så liten ferie mens jeg var i hovedstaden. Kom ganske sent på fredagen, så den ble tilbragt i en ...

Ny Oslo-tur

Da planlegges ny tur til hovedstaden, ikke at det er så voldsomt mye planlegging som skal til da. Men vi skal bo en natt på DETTE hotellet, så det blir en ekstra piff på turen. Vi skal ha 4-manns ...

Kusini Collection

Jeg tillater meg å anbefale en nettside/blogg til et lite frima i Seattle som drives av min kjære kusine Lyndsay Harshman. Lyndsay lever av å sy sammen safarier i Afrika for de som ønsker å reise d...

Praha 2004

Det er en stund siden jeg var i Praha. Jeg reiste nedover i begynnelsen av oktober 2004 og koste meg der en langhelg. Det er mye å si om Praha, som må være en av Europas vakreste byer. Perfekt for ...

Destinasjon: Oslo

Ja da er jeg snart klar for neste tur. Den går ikke så langt, jeg skal bare til Oslo på helgetur. Tenker å besøke familie og så skal jeg få med meg et bryllup på Tinghuset på fredag. Senere er det...

Vel hjemme igjen

Turen fra andre siden av kloden har gått bra og vi er nå vel hjemme igjen etter tidenes ferie i USA. Herfra starter slankekuren, selv joggebuksa mi har blitt trangere. De siste dagene i USA brukte...

I morgen! (Mor er litt bekymret)

Da er det bare ett døgn igjen før avreise. Jeg har fremdeles ikke begynt å pakke for i går surret jeg bare rundt meg selv. Jeg blir vel nødt i dag, selv om jeg helst skulle ha reist uten kofferter....

2 dager til avreise - glimt fra Buktafestivalen

Bukta Open Air Festival Mens vi venter på destinasjon USA Alltid god stemning i Bukta Gitarist og bassist fra Monster Magnet Biffy Clyro <3 Kledd etter buktaværet ...

Knappe 3 dager igjen!

Åh hjelpe meg, det nærmer seg fortere enn jo trodde var mulig. I dag gikk jeg offisielt på ferie og har ikke begynt å pakke enda til turen. Det føles litt uvirkelig at vi faktisk skal reise snart. ...

1 uke igjen til NYC - huskeliste

Tenk, det er bare en uke igjen til shopping, skyskrapere, sight seeing, cup cakes, middager, Broadway og moro. Oh joy! Fremdeles murrer det i bakhodet at det er noe veldig viktig jeg har glemt som...

8 dager igjen

Og her er dagens oppdatering fra USA: VÆRETDe har vel aircondition langs 5th Avenue? Hvis ikke så skal vi prøve å unngå heteslag likevel med høyt inntak av vann og høy solfaktor. Alltid når jeg sk...

Nyttige linker

New York Pass- ble anbefalt dette av en kollega, skal plukkes opp på Planet Hollywood etter ankomst. The Pod Hotel- fått gode kritikker "overalt", så jeg tok sjangsen og bestilte hotellrom. Det må...

9 dager igjen

Da nærmer turen seg med stormskritt. På Island truer vulkanen Katla med å blåse til himmels, men jeg tenker at jeg kommer meg avgårde før den tid. Turen er så og si ferdig planlagt, noen ting SKAL...

Avisartikkel fra 2007

Om besøket langveisfra og historien rundt oss

Første reise

Takk for at du har funnet veien til min blogg. Jeg oppretter den først og fremst for egen del, fordi jeg til stadighet plumper over ting jeg skal gjøre på mine destinasjoner. Da er det greit å sam...