juli 2011

On the road again

Camping ved Yakima Ensom busk i ørkenland Tykkhornsau (ovis canadensis) som beiter i skråninga langs veien. Disse er ville. Noe for storesøster Randi :-) Ellensburg. God bless America ...

Overlevd camping

Ja min mor har vært bekymret for at vi skulle møte på slanger, jeg kan betrygge henne med at vi ikke så klapperslanger på campingturen, selv om de sannsynligvis har tilhold i området. Å dra på roa...

Vi slapper av i Seattle

Vår første dag i Seattle har vært rolig. Vi har slappet av, hatt lunsj i en park og bare tuslet litt rundt og sett forskjellige ting. En ting er sikkert, her blir vi tjukk! Lyndsay (som ikke er tj...

Seattle

Da er vi vel fremme i Washington. Turen fra New York til Seattle tok 6 timer, omtrent som å fly fra Island til USA. Vi kjørte rett fra flyplassen og hjem til Lyndsay, Scott og Judah (1,5 år). Vi d...

Takk til The Big Apple, klar for neste reisemål: Seattle

Da var siste kveld over i storbyen over alle storbyer. Det er bare å bøye seg i asfaltstøvet å si: Takk og på gjensyn! Vi har i grunnen ikke fått gjort halvparten av det vi skulle ønske vi hadde g...

Landemerker, shopping og vindusshopping

Den fineste togstasjonen jeg har besøkt. Grand Central Station. Chrysler Building, lillebroren til Empire State. De to "konkurrerte" i sin tid om å bli høyest, Empire vant. Flatiron building, e...

Uten mål og mening

I dag har vi bare trasket rundt i gatene og brukt penger, uten noen planer enn det som har falt oss inn. Vi har svidd av en del kontanter og vindusshoppet. Vi skulle egentlig til Ellis Island i da...

Søndag i byen

The Beatles Bono <3 Manhattan fra Emipre State Building 86. etg. Ingen King Kong som klatrer her i dag.

Skattkamre tar tid

I går sank temperaturen litt i byen og vi klarte å være ute en hel dag. Og endlig fikk stuepikene rydde rommet vårt - det trengtes. Dagen starta vi med frokost på Pax og besøk på Madam Tussauds. V...

Vi går gatelangs

Ground Zero: Hektisk byggeaktivitet på lørdags morgen. Merkelig å være her etter hva som har skjedd hjemme i Oslo og på Utøya. Man gjør seg mange tanker. Minnefontene for de overle...

Morsom dag i byen

I dag har vært en bra dag, full av opplevelser. Vi begynner å bli kjent med New Yorkeren og han minner oss om skuespilleren Samuel L. Jackson's mange rollefigurer. Kul, høyrøstet og litt smågal. I...

Varmerekord i New York

Vi hadde et labert aktivitetsnivå på fredag i New York. Det var varmerekord med 40 grader og nyhetssendingene opplyste om at det kunne være farlig å utsette seg for varmen. Å åpne en dør ut er som ...

Absurd dag

Da gikk det som jeg sa til min bekymrede mamma; Bomber kan gå av i lille Oslo også. Da jeg kom inn på rommet i formiddag oppdaget jeg en tekst fra venninne på jobben om at en bombe hadde gått av i ...

New York

Time Square Fra en av utstillingene på Planet Hollwood. Disse har blitt brukt i filmene. Fra Two and a Half Men. Charlie Sheen trenger den jo ikke mer :-/ Hagen på hote...

Tar tempen på New York

Første dag i NYC er unnagjort, og hva skal man si? Det må bare oppleves. Punktum. Vi gikk tidlig ut og tok oss greit frem til Time Square og Planet Hollywood for å hente New York passene våre. Der...

Bilder fra reisen

Fantastisk innflygning til Keflavik/Island  Var mye skyer over Atlanteren, men i det vi passerte Grønnland så klarnet det opp et øyeblikk. Lang reise, snart i mål! Fr...

Vel fremme, morgen i New York

Vi kom vel frem i natt, kl 01:00 norsk tid landet vi på John F. Kennedy airport. Det ble en lang reise, men det gikk også veldig bra. I alle fall tror vi det. Jeg har ikke et snev av flyskrekk men...

"Ready for take off"

Vi er her. Vi er endelig her. I dag blir en lang dag, og vi har en lang reise foran oss. Jeg har sjekket avinor som har null forsinkelser i dag. Jeg har vært redd for alt mulig, men det ser ikke u...

I morgen! (Mor er litt bekymret)

Da er det bare ett døgn igjen før avreise. Jeg har fremdeles ikke begynt å pakke for i går surret jeg bare rundt meg selv. Jeg blir vel nødt i dag, selv om jeg helst skulle ha reist uten kofferter....

2 dager til avreise - glimt fra Buktafestivalen

Bukta Open Air Festival Mens vi venter på destinasjon USA Alltid god stemning i Bukta Gitarist og bassist fra Monster Magnet Biffy Clyro <3 Kledd etter buktaværet ...

Knappe 3 dager igjen!

Åh hjelpe meg, det nærmer seg fortere enn jo trodde var mulig. I dag gikk jeg offisielt på ferie og har ikke begynt å pakke enda til turen. Det føles litt uvirkelig at vi faktisk skal reise snart. ...

1 uke igjen til NYC - huskeliste

Tenk, det er bare en uke igjen til shopping, skyskrapere, sight seeing, cup cakes, middager, Broadway og moro. Oh joy! Fremdeles murrer det i bakhodet at det er noe veldig viktig jeg har glemt som...

8 dager igjen

Og her er dagens oppdatering fra USA: VÆRETDe har vel aircondition langs 5th Avenue? Hvis ikke så skal vi prøve å unngå heteslag likevel med høyt inntak av vann og høy solfaktor. Alltid når jeg sk...

Nyttige linker

New York Pass- ble anbefalt dette av en kollega, skal plukkes opp på Planet Hollywood etter ankomst. The Pod Hotel- fått gode kritikker "overalt", så jeg tok sjangsen og bestilte hotellrom. Det må...

9 dager igjen

Da nærmer turen seg med stormskritt. På Island truer vulkanen Katla med å blåse til himmels, men jeg tenker at jeg kommer meg avgårde før den tid. Turen er så og si ferdig planlagt, noen ting SKAL...

Avisartikkel fra 2007

Om besøket langveisfra og historien rundt oss

Første reise

Takk for at du har funnet veien til min blogg. Jeg oppretter den først og fremst for egen del, fordi jeg til stadighet plumper over ting jeg skal gjøre på mine destinasjoner. Da er det greit å sam...