Storbritannia

Camden - London

På tur nummer to til London i fjor sommer så valgte vi en annen bydel en gode, gamle Bayswater. Vi fant en passelig leilighet i Camden med soveplass til 4 jenter, så vi booket oss inn i et hyg...

#Keepthesecret

Årets reiseplaner har for lengst tatt form, i august skal jeg til Island før jeg drar derfra til London igjen. Det ble en ganske impulsiv tur til London forrige helg, dit på fredag og tilbake sønda...

Del II: Vi sees igjen, England!

Mandag skulle vi tilbake til London og leiligheten i Pimlico, Caroline og Jerry var elskverdige og kjørte oss hele veien. I tillegg tok de seg tid til å stoppe i Oxford hvor vi så noen av universit...

Vi sees igjen, England!

Jeg er hjemme igjen etter nok en vellykket tur til England og jeg kjenner jeg har et snev av rastløshet over meg da jeg pr i dag ikke har en eneste reise på vent i SAS appen min. Nå skal jeg reise ...

England i morgen!

Denne turen har jeg glemt litt å glede meg til, men nå står London, Cotswold, julegaveshopping og nye eventyr på trappene. I morgen skal jeg treffe min kjære kusine Lyndsay fra USA i London. Hun ...

Warner Bros. Studio Tour: Harry Potter

Det er viden kjent at avkommet mitt har fått Harry Potter inn med morsmelka. Under siste besøk i London fikk vi endelig besøkt den magiske verdenen med filmsettene der de unge skuespillerne praktis...

Nye glimt fra London

Før jeg reiste så slo tanken meg at jeg faktisk aldri har opplevd noe ubehagelig på mine reiser. Jeg har ikke blitt syk, ranet eller utsatt for noe annet skummelt. Men denne gangen ble jeg syk. Og ...

Harry Potter blant annet

Ja, når man reiser med en blodfan av Harry Potter, så må man ha med seg det største av det store: Warnes Bros. Studio tour i Watford. Og vi hadde noen fantastiske timer i en magisk verden. Det kan...

Tilbake i London

Vi er tilbake i London - og det føles helt toppers! Vi hadde fint flyvær og landet en halv time før tida på Heathrow. Tok Heathrow Express inn til Paddington Station og subway derfra til hotellet....

Det evige hotelljaget

Jeg bruker alltid for lang tid til å lete etter overnatting, og viktige kriterier er wifi, renhet og beliggenhet. Men heller et rent hotellrom enn et sentralt. I London finnes det flust å velge i,...

London Calling - igjen

Det ser ut til at årets første utenlandstur går tilbake igjen til London. Denne gangen skal metropolen oppleves på egenhånd - som en bursdagsgave til meg selv. Kongefamilien i lego på Hamley's ...

Hogwarts, I'm coming home!

"Hogwarts, I'm coming home!" Den setninga har jeg har mye de siste årene. Min datter på 17 år har vokst opp med Harry Potter, fra filmene kom ut har hun vært omtrent jevngammel med hovedpersonene. ...

Glimt fra Høylandet - dag 2

Etter en god natts søvn på B&B i den lille byen Fort William, så har vi hoppet på damptoget Jacobite og tøffer mot Mallaig - som sies å være porten til Isle of Skye. Det ble en fantastisk fin og st...

Glimt fra Høylandet - dag 1

Vi kan ikke ha vært en uke i fantastiske Skottland uten å ha sett Høylandet. Så vi bestilte en tur gjennom The Highland Experience med minibuss, sammen med en morsom gjeng fra Canada i vest til Kin...

Glimt fra Cardiff

Vi rakk mye under reisen i Storbritannia, også en weekend i Cardiff som har vært hovedstaden i Wales siden 1950-tallet. Det var en flott og spennende by. Soler seg og slapper av ved slottsmuren ...

Skottland i mitt <3

Da er årets ferie i Storbritannia over, og mange gode opplevelser er herved lagret på minnet. Oppholdet i Skottland ble helt enestående, og Edinburgh er definitivt et reisemål jeg ønsker å gjenta ...

Glimt fra Edinburgh

Utsikta fra kjøkkenvinduet vårt er formidabelt Rose Street Calton Hill På Calton Hill Utsikt over Edinburgh fra Calton Hill Flott sekkepipespiller i kilt. Hvis man våger seg ut av...

Ny koffert og spøkelser

Dagene flyr - vi vet ikke helt hva vi fyller dem med, men det nærmer seg lørdag når vi skal forlate Edinburgh og dra på høylandstur. Men først blir det Edinburgh Military Tattoo på fredag.Nå har ...

Edinburgh

Reisen har gått videre og nå har vi vært et par dager i vakre Edinburgh, hovedstaden i Skottland. Togreisen fra Kings Cross i London gikk bra, og i Darlington kom det på et eldre par som satte seg...

Glimt fra Bath

Somerset Mer Somerset Ungene syntes byen Bath var en smule selvopptatt som satte navnet sitt på absolutt alt i byen. Selv på skiltet der det sto "The Roman Bath" føyde de på Bath under. Ba...

Weekend i Cardiff

Nå har vi gjort unna Cardiff og i morgen står del II av årets ferie for tur. Vi er tilbake igjen i London for å ta toget til Edinburgh og Skottland i morgen tidlig. Jeg hadde på forhånd ingen forv...

Glimt fra Stonehenge

The Dream Team på tur ved Stonehenge Storesøster Randi ville ELSKET å være her, nå kan du angre! (Men vi sees snart i Skottland) Ikke alle syntes gamle steiner var så interessante...

Bath

Vi har nå tilbragt et par dager i byen Bath i Somerset sammen med to familiemedlemmer som bor i Oslo. I formiddag reiste vi hver vår vei, de til Dartmouth og vi til Wales og Cardiff. De to dagene ...

Stonehenge

I går reiste vi videre fra London Paddington, til Somerset og byen Bath litt utenfor Bristol. Togturen gikk veldig fint og det ligger bare 1,5 time fra London. Innkvarteringen vår er på Brooks gje...

"London Calling"

Da er vi på plass i London. I går ettermiddag ankom vi London Heathrow og i morgen reiser vi med tog fra Paddington til Bath. Siden vi kom ganske sent, så ble det en kjapp middag på puben The Swan...

Reiseruta er klar!

Endelig! 5 dager før avreise er de siste planene lagt, ny ryggsekk er kjøpt inn, togbillettene er bestilt og overnatting er booket. Har vært alvorlig sent ute i år, men nå er vi straks klar til fø...

Sommer 2013 - United Kingdom

Da er den ene halvdelen av sommerferien planlagt, om ikke i minst detalj, så ikke så veldig langt unna. Årets tur falt til slutt på England og Skotland. Jeg er nok ikke den mest tradisjonelle når ...

Favoritter fra Skottland+Irland

Skottland: Biffy Clyro - The Captain Akustisk, Biffy Clyro - Many of Horror Favorittsnutten med U2 - MISUNNELIG!!!

Storbritannia 2012

Da begynner ferieplanene for sommeren 2012 å ta form i mitt hode. Etter 3 fantastiske uker i USA og Canada i 2011, så er det mye som skal til for å toppe det, men jeg tror likevel at det skal bli e...

Nyttige linker

Legger inn noen linker jeg muligens får bruk for til sommerens ferieplanlegging. http://www.britrail.com/ http://freespace.virgin.net/batsand.broomsticks/ http://www.westcoastrailways.co.uk/ ...

Dagdrømmer om England

Det er en stund til neste reise, dels grunnet manglende feriedager tilgode, og dels grunnet midler. Men det er jo lov å drømme, så jeg poster noen bilder fra England 2010. Neste sommer arrangerer L...